Pilkkaajien kanssa oleminen

Kysymys: Saako hyvä kaveri olla sellainen, joka ei usko mihinkään taivaselämään kuoleman jälkeen ?

Hän haluaiaisi mielellään keskustella kanssani asiasta, ja sitten hän alkaa osittain pilkaamaan minua siitä, kun uskon Jeesukseen ja elämään kuoleman jälkeen. Hän sanoo, että:” Haudassa me ollaan ja pysytään, eikä ole mitään taiavaselämää sen jälkeen”.

Minulla on alkanut olla vaikeaa hänen kanssaan. Hän on nuoruuden ystäväni, mutta ehkä meidän pitää erota? Hän on auttavainen ja auttaa ihmisiä. Mutta kun tulin uskoon, niin hän alkoi jollain lailla pitämään minua harhaoppisena. Hän haluaisi mielellään keskustella uskonasioista kanssani niinkuin sanoin, mutta tekee sen saadakseen kumota minun uskoni.

En yritä käännyttää häntä, koska siitä tulisi vain väittely. Ja hän seuraa, että mitä virheitä uskovaiset tekevät. En enään oikein jaksa olla hänen kanssaan. Minua on alkanut niin paljon ärsyttämään hänen tyylinsä. Raamatussa sanotaan: “Mitä voi valkeudella ja pimeydellä olla keskenään teekemistä”.

Minulla on ollut uskomattomia ystäviä, jotka sitten ovat tulleet uskoon, kun olen heille “vähitellen” puhunut uskonasioista. Mutta tämä nyt mainitsemani henkilö on erilaiainen, hän haluaa tavallaan vain pilkata minua.

Kiitos vastauksesta !
Mitä teen ?

Vastaus:

Ensimmäiseen kysymykseen siitä, saako pitää kaverinaan sellaiseen, joka ei usko kuoleman jälkeiseen elämän on ehdottomasti KYLLÄ!

Meidä on hyvä pitää ystävinään sellaisia ihmisiä, jotka eivät usko niinkuin me uskomme, koska miten muuten voimme levittää evankeliumia jos eristäytymme? Se myös avartaa meidän ymmärrystä kun olemme erillaisten ihmisten parissa.

Kun on kyse sun ystävästä, uskon että sun kannattaa sanoa irti ystävyys hänen kanssaan, jos sinä voit huonosti hänen seurassaan. Jos sun niin sanottu ystävä tykkää pilkata sinua ja sun uskoa, hän ei ole todelllinen ystävä, vaan kiusaaja. Hän ei myöskään vaikuta olevan kiinnostunut uskostasi, vaan sinun kiusaamisesta. Psalmi 1:1 Kehoittaa olla istumatta pilkaajien kanssa.

Jos kuitenkin haluat ylläpitää tuttavuuden tämän henkilön kanssa kieltäydy ehdottomasti keskustelemasta hengellisiä asioita hänen kanssaan! Jos hän yrittää alkaa puhua hengellisistä asioista ohjaa keskustelu aina muualle. Toimi näin ainakin siihen asti kunnes hän on aidosti kiinnostunut uskonasioista. Ei kannata heittää helmiä sikoille!

Kristian

1 kommentti | “Pilkkaajien kanssa oleminen

  1. Voi, pilkkaa me saadaan osaksemme ja se antaa meille lisää voittoja, koska Jeesus on sen meille jo etukäteen ilmoittanut.että meitä pilkataan HÄNEN tähtensä. “Kun PYHÄ HENKI tulee meihin,me saamme VOIMAN todistaa JEESUKSESTA.” Samalla me saamme auktoriteetin myös- pilkkaajat pilkkaa,koska he eivät tiedä parempaa,eikä tunne ISÄÄ, eikä POIKAA- JEESUSTA.
    Itse henkilökohtaisesti olen ollut noin 4 vuotta pilkan ja vihan kohteena, erään perhettäni lähellä olevan henkilön osalta. En voinut puhua mitään uskosta,en Jumalasta, en HÄNEN IHMETEOISTAAN.
    Olin murheellinen ja rukoilin,yritin luovuttaa oli vaikeaa olla hänen läheisyydessä. Sitten tuli Jumalalta kehoitus,älä puhu,älä todista, Rakasta häntä ja ole aina iloinen hänen kanssaan. Nyt on tapahtunut ihme,tämä henkilö on Jumalan hoidossa pehmennyt kovuuksista. Jos hän sattuu sanomaan kirosanan,hän katsoo ylös ja sanoo “ANTEEKSI” Ei enään minkäänlaista pilkkaa,eikä ilkkuvaa naurua.

    Ystävä hyvä, uskalla uskoa, että eräänä päivänä olet voittava hänet Jeesukselle.

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.