Suojellus ja symboolit

Kysymys: Psalmi 91 kertoo jakeessa 10-13 siitä miten Jumala suojelee ja ettei kohtaa onnettomuus eikä vitsaus. Kumminkin on paljon uskovia joita kohtaa juuri nämä miksi? Ja toinen kysymys on Mitä tarkoitetaan leijonalla, kyykäärmeellä, nuorella jalopeuralla ja lohikäärmeellä?

Vastaus:

Tähän kysymykseen on vaikea vastata lyhyeesti ja mahdotonta vastata täydellisesti. Kolme seikkaa mainitsen tässä, millä on merkitystä. Ensinnäkin Jumala suojelee, ja on meitä kaikkia suojellut monta kertaa, todennäköisesti monesti meidän tietämättä.

Toiseksi voi Jumalalla olla syy miksi hän sallii meidän kärsiä. Jumalalle on meidän ikuinen elämä tärkeämpi kuin meidän maanpäällinen elämä ja haluaa että niin monta kun mahdollista pelastuu. Joten tulevan hyvän takia voi Jumala sallia meidän kärsiä. Taivaassa ei ole enää kärsimystä.

Kolmanneksi on ihmisille annettu vapaa tahto, joten joskus joudumme kärsiä pahojen ihmisten tähden. Tämä ei ole täydellinen vastaus, vaan joitakin ajatuksia, mitä kannattaa kehitellä. Leijonat, kyykäärme ja lohikäärme symbolisoi tässä yksinkertaisesti asioita mistä Jumala suojelee meitä. Voinhan tässä mainita että kyykärme ja lohikärme toisinaan symbolisoi saatanaa Raamatussa.

Kristian

Kuva: Vinoth Chandar | CC BY 2.0

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.